אתגרי התקשורת השיווקית און ליין
מותגים, ובעלי עסקים עצמאיים עוברים באופן מאסיבי לעבוד און ליין.
אחד האתגרים המשמעותיים שאנחנו חווים במעבר הזה, הוא התקשורת שבין המותג ללקוחותיו/ לקוראיו.
כיצד מבלי להיות מול הלקוח, הוא יוכל להרגיש את הוויב שלנו, את טון הדיבור שלנו?
הדרך הטובה ביותר היא לשמור על חווית הלקוח באמצעות עיצוב הרמוני שמספר את סיפור המותג, ולדבר את שפת המותג.
לכל מותג אנו מפתחים אישיות, בוחנים מהי האג'נדה שלו ומה הערכים שאותם הוא משרת וסביב זה מייצרים את השפה הויזואלית והטקסטואלית.
מה זה מיקרו קופי?
בפוסט הזה, אתמקד בחוויה הטקסטואלית, במילים, במילים הקטנות, בכמות המילים, בשפה או בענף שלם שנקרא: מיקרו קופי.
מיקרו קופי זה ענף שעוסק במילים בהם משתמשים באתרים או בממשקים דיגיטלים (דפי נחיתה למשל) כדי לייצר חיבור בקרב הקוראים:
1. הנעה לפני פעולה
2. סיוע במהלך פעולה
3. תגובות וליווי אחרי הפעולה
איפה ואיך משתמשים במיקרו קופי?
כמו שכתבתי קודם לכן, בכל מה שקשור בפעולה של הלקוח (לפני, תוך כדי ואחרי),
למשל:
1. מילוי פרטים בדף נחיתה כדי להצטרף לרשימת תפוצה
2. רכישה באתרי איקומרס
3. תקשורת עם הלקוחות בצ'אט בוט
האם זה אומר שמיקרו קופי יופיע רק על גבי כפתורים או טפסים?
לא. הרעיון הוא שבחירת השפה המלווה את האתר, תבוא לידי ביטוי בתוכן הכולל.
למשל, אם מותג בוחר לדבר בגובה העיניים וליצור חוויה של "יש פה אבא ואמא" או "אני איתך" הטון שבו נכתוב יהיה בגובה העיניים ובגוף ראשון – אני ולא בגוף רבים – אנחנו.
הבחירה הזו תחייב את בעל המותג לשמור על הקו הזה בכל האתר, גם ברשת החברתית בפוסטים השונים.
כך תיווצר הרמוניה מלאה.
באתר של דנה טל – קוסמטיקאית בכירה שבחרה ליצר שאלון אבחון המאפשר לנשים להכיר את סוג העור שלהן און ליין ורק לאחר השלב הזה להחליט אם לרכוש באתר או בדרך אחרת.
תפיסת העולם האמיצה הזו, תומכת את האגנ'דה של דנה טל בעלת המותג, לכן בעמוד הבית פוגשים מיד את הטקסט הבא:
"נו... לא הגיע הזמן להפסיק לקנות כל קרם שסוזי מהסופרצ׳ארם מוכרת לך?!"
המשפט מדבר בגובה העיניים, ישיר וניגש לעניין ולמהות הנושא / האג'נדה של דנה.
בעמוד הבית, אנחנו נפגשים עם טקסט שלם ומקיף יותר, שוב, גובה העיניים, וישר לעניינים:
"אני דנה טל ומגיע לך לשמוע את האמת בפנים"
בדוגמא הזו ניתן לראות את היישום של מיקרו קופי, הן בתוכן והן בכפתורי ההנעה לפעולה, אפילו בסרגל הכלים היתה עבודת מיקרו קופי.
הרעיון היה לייצר קו זורם, שונה מהמקובל, מעורר עניין ומלמד על התעוזה והחדשנות של המותג.
כמה אפשר לכתוב? וכמה לקרוא?
יש סברה שאומרת שאנשים לא קוראים ומעדיפים להתקשר או לדבר.
אם זה כך, למה להשקיע בכתיבה?
כי כן יש מי שקורא, ואיתו אני רוצה ליצור חיבור רגשי ומעורבות עם אישיות המותג. איתו או איתה אני רוצה לעבור דרך. לכן מומלץ להשקיע מחשבה בכתיבה מחברת, רלוונטית ומותאמת לאופי המותגי.
אפשרגם לכתוב הרבה. וזה נכון בעיקר בשלבים של החיזור והחיבור (דף נחיתה שמוכר קורסים למשל, או עמודי בית ואודות).
אבל, מרגע שנעשית הבחירה והלקוח הולך לנקוט פעולה, משם עלינו לכתוב תכליתי, מקדם, יעיל, קצר.
אני מקווה שהפוסט עושה לכם שכל ומבהיר לכם את חשיבותן של המילים בכתיבה השיווקית, באתר, בדפי הנחיתה ובכלל בממשקי האון ליין.
אם אתם לקראת הקמת אתר ומתלבטים מאיפה להתחיל ואיך לחבר את הפאזל הזה, אשמח להיות לכם לעזר.
כמה מילים טובות
זה הצוות שעבד איתי, ליווה, מיתג, כתב וקידם את האתר של דנה טל, שבדוגמא
לינק לאתר של דנה טל: דנה טל
מיתוג ועיצוב גרפי: סטודיו אג'נדה
מיקרו קופי: מיכל לימון
בניית האתר, שיווק וקידום: וויזי
מידע נוסף על עולמות המיקרו קופי אפשר למצוא בספרה של כנרת יפרח "מיקרו קופי: המדריך המלא".
Comments